Σε μια νέα ψηφιακή εποχή περνά η διαδικασία υποβολής της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΕΑΕ) για το έτος 2026, με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) να παρουσιάζει το τελικό σχέδιο της νέας εφαρμογής. Η παρουσίαση έγινε από τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργο Πιτσιλή, παρουσία περισσότερων από 140 εκπροσώπων της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) και μελών του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΓΕΩΤΕΕ).
Τέλος στη γραφειοκρατία με αυτόματη άντληση στοιχείων
Η νέα πλατφόρμα σχεδιάστηκε με γνώμονα την απλοποίηση των διαδικασιών και τη μείωση της γραφειοκρατίας για τους παραγωγούς. Το βασικότερο χαρακτηριστικό της είναι η αυτόματη προσυμπλήρωση και διασταύρωση στοιχείων σε πραγματικό χρόνο από υφιστάμενα πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου.
Συγκεκριμένα, η εφαρμογή θα αντλεί αυτόματα δεδομένα από:
-
Το Φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ: Αυτόματη προσυμπλήρωση στοιχείων βάσει ΑΦΜ.
-
Τους δηλωμένους ΚΑΔ: Για άμεσο έλεγχο επιλεξιμότητας της επιχείρησης.
-
Την πλατφόρμα myDATA: Για την αναζήτηση και επιβεβαίωση των απαραίτητων τιμολογίων.
-
Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων (ΥΠΑΑΤ): Δεδομένα εκμεταλλεύσεων, ζωικού κεφαλαίου, μελισσοκομίας και βιομηχανικής κάνναβης.
-
Το Ελληνικό Κτηματολόγιο & τη ΜΙΔΑ: Στοιχεία για ιδιόκτητα, μισθωμένα ή παραχωρημένα αγροτεμάχια.
-
Τις υφιστάμενες εξουσιοδοτήσεις φυσικών και νομικών προσώπων.
-
Δηλωμένα IBAN ειδικού σκοπού για την ταχύτερη και ασφαλέστερη καταβολή των ενισχύσεων.
Ξεκινά η πιλοτική λειτουργία
Πριν ανοίξει επίσημα η πλατφόρμα για το κοινό, συμφωνήθηκε η διεξαγωγή μιας πιλοτικής περιόδου υποβολής αιτήσεων, η οποία θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα. Εξειδικευμένα στελέχη της ΕΘΕΑΣ και του ΓΕΩΤΕΕ θα «τεστάρουν» την εφαρμογή σε συνθήκες πραγματικής λειτουργίας, ώστε να εντοπιστούν και να επιλυθούν έγκαιρα τυχόν τεχνικά ζητήματα.
Οι δηλώσεις των φορέων
Οι επικεφαλής των εμπλεκόμενων φορέων εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη νέα αυτή προσπάθεια:
-
Γιώργος Πιτσιλής (Διοικητής ΑΑΔΕ): Τόνισε ότι δημιουργείται ένα νέο ψηφιακό περιβάλλον που διασφαλίζει τη νομιμότητα, τη διαφάνεια και τη δίκαιη, γρήγορη καταβολή των ενισχύσεων που δικαιούνται οι παραγωγοί.
-
Μενέλαος Γαρδικιώτης (Πρόεδρος Δ.Σ. ΓΕΩΤΕΕ): Ανέφερε ότι το Επιμελητήριο θα σταθεί αρωγός προσφέροντας την τεχνογνωσία των μελών του, με στόχο ένα σύγχρονο σύστημα, απαλλαγμένο από τις παθογένειες του παρελθόντος.
-
Παύλος Σατολιάς (Πρόεδρος ΕΘΕΑΣ): Χαρακτήρισε την ημέρα ιδιαίτερα σημαντική για μια απλοποιημένη και διαφανή αίτηση ΟΣΔΕ, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «επιτέλους, το ΟΣΔΕ ήλθε στο σπίτι του», εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι πληρωμές θα γίνονται έγκυρα και στην ώρα τους.
Η enateam παρακολουθεί στενά όλες τις εξελίξεις γύρω από το ΟΣΔΕ 2026 και τη νέα πλατφόρμα και θα επανέλθει με αναλυτικές οδηγίες και ενημερώσεις για την έναρξη της κανονικής περιόδου υποβολών.







